Woensdag 15 januari - Reisverslag uit Larabanga, Ghana van Ghana Werkgroep - WaarBenJij.nu Woensdag 15 januari - Reisverslag uit Larabanga, Ghana van Ghana Werkgroep - WaarBenJij.nu

Woensdag 15 januari

Door: Renske Flameling

Blijf op de hoogte en volg Ghana

15 Januari 2014 | Ghana, Larabanga

15-01-2014

Het is een hele toer om alle koffers en manden en kalebassen in de bus te krijgen en dan ook nog genoeg ruimte over te houden om te zitten. We beginnen al aardig op een Ghanees busje te lijken :-). Vandaag moeten we een heel eind rijden. We gaan van Sumbrungu naar het Mole park In Damongo. Zo'n xxx km. Onderweg maken we nog een ingelaste tussenstop in Wale Wale om naar de pompen te kijken die door het project Pumping is life zijn geplaatst. De rit vindt grotendeels over geasfalteerde wegen plaats. Voor een deel zelfs over een nieuwe geasfalteerde weg waar nog geen gaten in zitten. Wat een genot. Het laatste deel is onverhard. Daar dachten we inmiddels op ingesteld te zijn maar niets blijkt minder waar. Waar mogelijk rijden we zelfs door de sloot omdat de weg zo slecht is. Het raampje van de bestuurder zakt door het gerammel en geschud steeds in de deur. Dat zou nog niet zo erg zijn als je niet constant in een rode stofwolk rijdt. Lydia zit als bankrover in de bus met monddoek voor. Eenmaal aangekomen bij het park is de bus rood, zijn wij rood en zijn alle koffers rood :-). De kamers zijn niet heel bijzonder en als we de grote tonnen met water in de douche zien staan gaan er al wat alarmbellen rinkelen. De beloofde douche kon wel eens niet doorgaan. En inderdaad de waterleidingen zijn dood en we kunnen nog steeds niet douchen. Maar goed dat we steeds handiger worden in douchen met emmertjes. Ik merk enige opwinding bij de gasten op het terras en ga eens kijken. Er lopen op de vlakte waar we op uitkijken 2 olifanten! Snel roep ik Lydia. Haar camera kan vrij ver inzoomen en met een beetje fantasie kun je de olifanten op de foto terugzien. Omdat Elly al vaker in het park is geweest en nog nooit een olifant heeft gezien zijn we helemaal opgewonden dat we in ieder geval twee olifanten hebben gezien. Er is ook een zwembad waarin we heerlijk al het stof van ons af kunnen zwemmen. Later bij het eten wenkt een ober ons. Er blijkt een olifant naast onze huisjes te staan! Helaas is het al donker dus we kunnen hem niet op de gevoelige plaat vastleggen. Naast olifanten lopen er overigens een heleboel bavianen en wrattenzwijnen (pumba's) bij de huisjes. We zien zelfs een baviaan er met een bierflesje vandoor gaan. Helemaal gelukkig dat we een olifant van zo dicht bij hebben gezien gaan we naar bed.