Zondag 19 januari - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ghana Werkgroep - WaarBenJij.nu Zondag 19 januari - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ghana Werkgroep - WaarBenJij.nu

Zondag 19 januari

Door: Renske Flameling

Blijf op de hoogte en volg Ghana

19 Januari 2014 | Ghana, Cape Coast

19-01-2014

Vandaag zakken we vanuit Kumasi verder door naar het zuiden richting Cape Coast. Het is weer een lange rit maar gelukkig niet zo lang als vanuit het Mole park naar Kumasi. Rond een uur of twee komen we aan bij ons nieuwe onderkomen voor de komende twee dagen. Hans cottages. Het ziet er mooi uit met mooie gebouwen, een krokodillenvijver en een zwembad! Heerlijk. Er is zelfs een fitness ruimte. Dat wordt toch wat te bar bij deze temperaturen. Bij de kamers wacht ons een volgende verrassing. Douches mét stromend water. En dan ook nog eens warm water. We kunnen er nog niet direct gebruik van maken want we gaan eerst door naar Kakum national park. Onderweg treffen we onze eerste regenbui. In het park maken we een wandeling met gids door het tropische regenwoud. Een deel daarvan bestaat uit een Canape walk over touwbruggen. De hoogte varieert van 11 tot 40 meter. Niet echt iets voor mensen met hoogtevrees :-). Wij hebben daar allemaal geen last van en genieten met volle teugen. Wat een heerlijke wandeling. Terug in ons hotel nemen we afscheid van Ben en Rita. Zij verblijven deze week samen in een resort aan de kust. Wij besluiten daarna eerst een duik in het zwembad te nemen en daarna lekker te douchen. Daar frist een mens van op! Het restaurant bevindt zich naast en boven het water en we dineren vandaag met krokodillen als buren.